Glavni organizator :
Milica Aleksić
Broj učesnika :
30
Ustanova :
Savremena gimnazija
Opis :
Aktivnost je bazirana na kineskoj igri Tangram, zagonetki disekcije. Iako prvobitno korišćena za zabavu, psiholozi smatraju da igra predstavlja najstarije testove inteligencije i ličnosti. Učenici se dele u manje grupe (3-5). Od učenika se očekuje da slože zadate figure u okviru određenog vremenskog roka za šta dobijaju 20 poena, nakon čega stiču pravo da odgovore na jezička pitanja. Ukoliko se desi da niko ne složi figuru sve grupe imaju pravo da izvlače pitanje i odgovaraju. Svako pitanje nosi 10 poena. U prve dve runde učenici odgovaraju na pitanja iz srpskog jezika i knjizevnosti sa fokusom na teme obradjene do tada. U sledeće dve pitanja su iz engleskog a tiču se vokabuara, gradjenja reči i primenjene gramatike, dok u poslenje dve odovaraju na pitanja koja sintetišu znanja iz oba jezika sa fokusom na idiomatske izraze). Naime, učenici dobijaju 5 fotografija koje predstavljaju asocijacije za 5 idioma na engleskom, nakon čega je porebno da kažu te idiome, i daju odgovarajući paralelni izraz u srpskom jeziku. Benefiti ove aktivnosti jesu razvijanje logičkog zaključivanja (tangram, idiomi), korišćenje različitih vrsta inteligencije (matematičke, logičke, jezičke), povezivanje stečenog znanja ( srpski, engleski), kao i razvoj kognitivnih i motoričkih sposobnosti učenika. Važno je istaći da za odgovaranje na pitanja o književnosti učenici moraju primeniti kritičko mišljenje za analizu likova ili drugih karakteristika književnog dela. Zanimljivo je da s obzirom na to da su učenici u grupama podstiče se timski rad i do izražaja dolaze njihove različite sposobnosti jer je za pobedu i veći broj bodova potrebna i matematička i jezička inteligencija. Sama aktivnost dovela je do brojnih konkretnih zapažanja upravo na temu objedinjavanja na prvi pogled nespojivih oblasti (tangram (matematika, logika) i jezici ( srpski i engleski). Međutim, upravo taj sklop pomaže učenicima različitih sposobnosti da dodju do izražaja, da u grupi prepoznaju i vrednuju sposobnosti drugih i najvažnije, da jedni od drugih uče ( vršnjačka edukacija).
Prezentacija, slike idioma, pitanja iz srpskog i engleskog jezika, kao i fotografije same aktivnosti nalazese u zip arhivi na linku ispod.
Imena realizatora :
Marija Crvenko
Ovaj dogadjaj je namenjen:
Učenicima Srednje Škole