Razmišljamo o prijateljstvu

Glavni organizator :
Tatjana Tomić Đorović
Broj učesnika :
37
Ustanova :
Tehnička škola za dizajn kože
Opis :
Sa učenicima prvog i drugog razreda realizovana je radionica Razmišljamo o prijateljstvu. Ova aktivnost je osmišljena kao saradnički proces učenja tokom kojeg su učenici uz podršku školskog psihologa Tatjane Tomić Đorović aktivno učestvovali i razmatrali karakteristike prijateljstva. Analizirajući i diskutujući o ovom važnom odnosu radilo se na podsticanju i unapređivanju intrapersonalne i interpersonalne inteligencije. 1. korak: Učenici su, prateći instrukcju voditelja radionice, osmislili i pokazali gest prijateljstva osobi do sebe, a ona sledećoj. Tako su na neverbalan način izražavali prijateljsvo (zagrljaj, „High five!“, poljubac, rukovanje, ...). 2.korak: Voditelj uvodi učenike u sledeću aktivnost primenjujući metodu kreativne imaginacije: „Sedite što udobnije, pokušajte da se opustite i pratite ono što govorim. Pomislite na jednog svog prijatelja, na neku osobu za koju možete da kažete: „Ovo je moj prijatelj.“ Ako vam više njih padne na pamet, izdvojte u mislima jednu osobu. Setite se od kada ste prijatelj sa tom osobom? Odakle se znate i koliko traje vaše prijateljstvo? Kakva je to osoba? Šta je ono što tu osobu čini vašim prijateljem? Šta je to što ona poseduje, šta je to za vas vredno i važno kod nje? Šta je izdvaja kao vašeg prijatelja?“ Voditelj laganim tempom postavlja pitanja dajući vremena učenicima da u sebi odgovore na njih. Na kraju zamišljanja voditelj poziva učenike koji žele da podele sa grupom svoj doživljaj. 3. korak: Učenici se dele u grupe (3-5 članova), a zatim voditelj svakoj grupi da upitnik sa sledećim pitanjima: 1.Koje osobine, kvalitete, karakteristike ceniš kod prijatelja? 2.Kako nastaje i kako se neguje prijateljstvo? 3.Kako prepoznaješ da ti je neko prijatelj? 4.Zbog čega ti je važno da imaš prijatelja, šta bitno dobijaš iz tog odnosa? 5.Da li moramo biti slični, da bismo bili prijatelji? 6.Da li za tebe ima razlike između drugarstva i prijateljstva? 7.Kako prestaje prijateljstvo? Učenici, kroz razmenu u malim grupama, zajedno odgovaraju na postavljena pitanja, izražavajući svoja iskustva i mišljenja. Zatim slede izveštaji grupa: svaka grupa saopštava svoja razmišljanja na prvo pitanje, a zatim se prelazi na sledeće, i tako redom do kraja. Tokom izlaganja grupa, voditelj izdvaja bitne sadržaje, ukazuje na sličnosti i razlike i pokušava da integriše ključna razmišljanja vezana za konkretna pitanja. 4. korak: Voditelj postavi plakat „Znaci prijateljstva“ i svako od učenika stavlja na plakat stiker sa svojim pečatom prijateljstva: reč, rečenica, simbol, crtež. 5. korak: Evaluacija radionice je obavljena pomoću ankete.
Imena realizatora :
/
Ovaj dogadjaj je namenjen:
Učenicima Srednje Škole
Aktivnost 131 - Dan ingeligencije