Radionica - razmišljaonica

Glavni organizator :
Tatjana Kovačev
Broj učesnika :
100
Ustanova :
OŠ "Bora Stanković", Karavukovo
Opis :
RADIONICA –RAZMIŠLjAONICA Scenario: Danas vas pozivam da maštamo i da zajedno sa mnom putujete jednim prevoznim sredstvom kojim se nisam do sada vozio/la (a možda neko i jeste): Krila nema, motor nema, oblaku se u pohode sprema. ( balon) Kako se balon pokreće? (učenici objašnjavaju i primenjuju znanje o toploti i zagrevanju vazduha, govore zašto i kako se balon podiže visoko, kako se spusšta, odnosno šta se dešava kada je plamen veći, a šta kada je plamen manji) Baloni su neobičnih oblika i šara i potrebna je velika preciznost njihovim upravljanjem. Ja sam zamislila kako izgleda balon kojim bih putovala. Svi zamislite jedan balon, ukrcajte se i naredite pilotu da krećemo: Pokret! Letimo iznad planina, reka, ravnica. Čujemo neke zvuke. Saznajem od pilota da to Višezuba neman uz glasno hvalisanje savladava stoletnu braću. Šta je to? (naglasak je na ŠTA jer se tako ukazuje da se radi o predmetu, a za stoletnu braću naglašavamo reč KO ) (motorna testera) Sada smo iznad jedne vodene površine i vidimo brod koji polazi na plovidbu. Kako se zove mesto sa kojeg kreće brod na plovidbu? (luka ili pristanište) Brod se kreće uz obalu po vodenoj površini. Plovi uz obalu i isključivo uz obalu i ponovo stigne u istu luku. Po kakvoj vodenoj površini plovi brod? (po potrebi ponoviti uz naglašavanje da plovi uz obalu i da se ponovo vraća u istu luku; odgovor: brod plovi po jezeru) Pilot mog balona mi kaže da je na obali jezera restoran u kojem radi njegov sin. Dogovaramo se da se spustimo i idemo na ručak. Pilot spušta balon (ponoviti kako se spušta balon) i odlazimo u restoran. Nakon upoznavanja sa njegovim sinom, nisam se iznenadio/la što sin nije pilotu rekao : „Dobar dan, tata“. Zašto mu se nije obratio sa TATA? ( pilot je mama) Za pojedina zanimanja u našem jeziku postoje samo nazivi u muškom rodu. Navedite nekoliko primera (taksista, vozač, rudar, vatrogasac...) Tog dana su u ponudi bila sledeća jela (ispisati na tabli): Pastrmka 300 dinara Riblja čorba 400 dinara Lepinja 100 dinara Salata od krompira 1000 dinara za 1 kg Ja sam naručio/la 3 RAZLIČITA jela i platio/la sam 500 dinara. Šta sam naručio/la? (pastrmku, lepinju i 100 g salate) Vraćamo se u balon i nastavljamo put. Letimo iznad jezera, reka, planina, gradova. Vidimo belog medveda kako se brčka u vodi. Iznad kog grada u Srbiji se nalazimo? Postoji više odgovora (Beograd, Subotica – zoovrt) (Sledeća zagonetna priča se čita sa kraćim pauzama između pasusa. Učenici pokušavaju da daju odgovore posle svakog pasusa): Zoološki vrt je dobio još jednu stanovnicu. Svi su znali da je tu, ali je niko još nije video. Čas je bila ovde, čas onde, čas ovamo, pa onamo, tu i tamo, svugde i nigde. Nije imala svoj kavez niti kućicu. Mogla je da ide kuda je htela. Posetila je lava i lavicu, slona, žirafu, kamilu, ali je nisu videli. Znali su da je bila tu, ali od nje ni traga ni glasa. Ustvari, tragova je bilo. Posećivala je i druge stanovnike, osim onih koji žive u vodi. Ponekad je prkosila radnicima zoovrta koji uređuju travnate i cvetne površine. Znali su da je bila tu, ali je nisu videli. Ona je jedina stanovnica zoovrta koja može slobodno da izađe iz njega , a da je niko ne vidi. Vraća se kad želi i opet je niko ne vidi. Retki su trenuci kad promoli svoj nosić. Ali , i to niko ne vidi. A ne vidi ni ona nas, ali nas dobro čuje. Može da oseti naše prisustvo. Tada se pritaji i ne mrda. Ne mrdajte ni vi. Pritajite se. Možda će vam se posrećiti da je vidite. Ko je tajanstvena stanovnica zoovrta? (krtica) Završili smo naše putovanje. Da li vam je bilo zanimljivo? Da li ste se, kako vi kažete, smorili? Kako se odmarate kada ste umorni? Volite li da igrate kompjuterske igrice? Volite li da čitate knjige? Imam odlomak iz jedne knjige koji ću vam pročitati. Junak romana je dečak Vasilije koji obožava da igra igrice. On je dospeo u igricu i izlaz iz nje traži rešavajući pitanja, mozgalice i zagonetke. Pročitaću vam jedan odlomak iz knjige „Igrica lavirint“, a zatim ćemo pokušati da pomognemo Vasiliju da reši problem. (odlomak iz knjige je na postavljenom linku)
Imena realizatora :
Učiteljice: Snežana Stamenković Elvira Stanojković Danijela Nikolić Danijela Stamenković Marija Ilić Jadranka Stojković Direktor: Vladimir Stančić
Ovaj dogadjaj je namenjen:
Mladjim osnovcima
Link do materijala:
https://tatjanakovacev.wordpress.com/2019/10/13/%d0%b4%d0%b0%d0%bd-%d0%b8%d0%bd%d1%82%d0%b5%d0%bb%d0%b8%d0%b3%d0%b5%d0%bd%d1%86%d0%b8%d1%98%d0%b5-%d1%80%d0%b0%d0%b4%d0%b8%d0%be%d0%bd%d0%b8%d1%86%d0%b0-%d1%80%d0%b0%d0%b7%d0%bc%d0%b8%d1%88%d1%99/
Aktivnost 132 - Dan ingeligencije