Obeležvanje Dana inteligencije

Glavni organizator :
Jelena Đorđević
Broj učesnika :
2
Ustanova :
OŠ "Milić Rakić Mirko", Prokuplje, IO Bajčince
Opis :
Uvodni deo časa (10 minuta) Objašnjavam učenicima da će dobiti dve pesmice, od ukupno četiri, koje su sami igrom slučaja odabrali otvaranjem određenih kutijica. Objašnjavam učenicima da je njihov zadatak da date stihove određene pesme slože logičnim redom, kako bi pesma dobila neki smisao. Učenica prvog razreda dobija prvu strofu pesmice ,,Prvak“ , Desanke Maksimović. Prva strofa ima osam stihova. Stihovi pesme su dati ispreturano. Učenica dobija svaki stih pojedinačno odštampan. Njen zadatak je da sklopi pesmicu onako kako misli da treba, redom, stih po stih, tako da dobije jednu strofu. Učenica dobija ovako: sutra me probudi pre nego što ptice pre dece i ljudi- iz gnezda poskaču vikni glasom jasnim, da ti ne zakasnim. prvi dan u školu Petliću, pevaču, Rešenje: Petliću, pevaču, sutra me probudi pre nego što ptice iz gnezda poskaču, pre dece i ljudi- vikni glasom jasnim, prvi dan u školu da ti ne zakasnim. Učenik drugog razreda dobija tri ispreturane strofe pesme ,,Bolesnik na tri sprata“ , Branka Ćopića. Zadatak: Poređaj strofe jednu ispod druge logičnim redom. Učenik dobija ovako: ,,Imate gosta? Da nije stranac?“ ,,Pravo ste rekli. Jest, Afrikanac!“ ,,Doktore dragi, hitno je vrlo, imamo gosta, boli ga grlo!“ Našega starog doktora Jana telefon zove s Kalemegdana: Učenik treba da poređa strofe ovim redom: 3, 2, 1. Učenik koji prvi završi, može da pomogne drugom učeniku. Proveram kako su učenici sklopili pesme, pomažem kome je potrebna pomoć. Učenici čitau ono što su ,,složili“ . Glavni deo časa ( 25 minuta) Najavljujem da ćemo danas naučiti neke nove zagonetke. Zadatak učenika je da pažljivo pročitaju i reše zagonetke. Prvo pročitaju zagonetku, a zatim pronađu i zaokruže odgovor koji smatraju tačnim. U nekim zagonetkama i ilustracije mogu da im pomognu u davanju odgovora. 1. Jedna pored druge drugarice dve, njima se šeta sve do kraja sveta. Zaokruži slovo ispred tačnog odgovora. a) sidro b) noge v) dva balona 2. Štitim te od hladnoće i sunčevih zraka, ali nisam šešir, a nisam ni kapa. Ja sam: A) pidžama B) suncobran V) motor G) kaput Zaokruži slovo ispred tačnog odgovora. 3. Stara sam i rđava, stalno nešto mućkam, putujem na metli i volim da trućam. Ja sam nešto od navedenog: a) veštica b)Snežana v) vampir g) duh d) mećeha 3. Bela, ledena zrna iz crnih oblaka padaju, ali se veoma brzo u vodu pretvaraju. Rešenje: a) bombone b) grad v) sneg g) kapi kiše Tačan je samo jedan odgovor. 4. Zahvaljujući meni ideš gore – dole, a ja mirno stojim korake ti brojim. Rešenje: a) stepenice b) lift v) zvonce g) cipele 5. Koriste se u kući, nogama baš prijaju, s vremenom se umore, jer stalno hodaju. To su: A) cipele B) gumene čizme v) baletanke g) papuče Tačan je samo jedan odgovor. Završni deo časa (10 minuta) Povratna informacija. Učenici dobijaju knjigu u kojoj se nalaze zagonetke koje su rešavali. Uz pomoć OLOVČICE SVEZNALICE pritiskom na odgovarajuće kružiće, sami proveravaju da li su im odgovori tačni. Tačan i netačan odgovor se razlikuje po zvuku koji proizvodi olovčica kojom obeležavaju tačan odgovor. Zabavne zagonetke, VULKANČIĆ Od učenika tražim da se uz pomoć emotikona izjasne kako se osećau na kraju časa. Da li im je bilo interesantno, jesu li naučili nešto novo ili im je možda bilo dosadno? Učenici obrazlažu izbor emotikona.
Imena realizatora :
Učenici: - Jana Petković, 1.razred - Dimitrije Marinković, 2.razred
Ovaj dogadjaj je namenjen:
Mladjim osnovcima
Aktivnost 138 - Dan ingeligencije