Code Menu

Glavni organizator :
Jelena Gajić
Broj učesnika :
13
Ustanova :
OŠ ,,Crnjanski"
Opis :
Projekat ,,CODE MENU" nastao je u cilju integracije sadržaja u vezi sa obeležavanjem Međunarodnog dana zdrave hrane i Nedelje kodiranja. Realizacija projekta namenjena je učenicima trećeg, četvrtog i petog razreda Internacionalne škole ,,Crnjanski". Primarni cilj aktivnosti odnosi se na uspostavljanje korelacije značajnih tema poput osnova zdravlja u cilju uviđanja značaja pravilne ishrane, kao i niza logičkih, algoritamskih, problemskih situacija stavljenih u funkciju podsticanja razvoja logičkog, računarskog i matematičkog mišljenja, unapređivanju digitalnih kompetencija učenika posredstvom rada na dekodiranju tajnih zapisa formiranih pomoću odgovarajućih ključeva. Zadaci za samostalan rad učenika kreirani su prema različitim nivoima složenosti i namenjeni su izvođenju učenika u okviru tri ekspertske grupe (kreirane prema uzrastu učenika). Artikulacija nastavnih aktivnosti ustanovljena je u vidu četiri etape, pri čemu su tri etape kreirane u cilju diferencijacije sadržaja za učenike navedenih razreda, dok je poslednja, četvrta etapa, namenjena susretu svih učenika na poslednjoj stanici. Prvi korak ,,Morzeova ključaonica zdrave kuhinje" podrazumeva kreirani digitalni materijal u programskom jeziku ,,Scratch" i zahteva od učenika veštine dekodiranja tajnih zapisa pomoću Morzeove azbuke. Krećući se kroz igru, nakon svakog pokušaja dekodiranja, učenici su u prilici da dobiju značajne savete u vezi sa značajem pravilne ishrane za kvalitetno funkcionisanje ljudskog organizma. Ovaj digitalni program funkcioniše po principu ,,Escape Room" dizajnirane igre i akcenat je na primeni znanja kroz veštine dešifrovanja putem vizuelno datog ključa. Drugi korak ,,Tajni sastojak iz bašte" uključio je različite likovne radove učenika, tematski usklađene sa piramidom ishrane, za koje su kreirane različite kodirane šeme za čije rešavanje je bilo potrebno koristiti pravila ,,Slikovne azbuke", ,,Reverzibilne azbuke" i ,,Cezarovog pisma". U okviru ove faze inkorporirani su elementi robotike, pri čemu se od učenika očekuje primena veština programiranja obrazovnog ,,Pro-bot" robota. Etapa ,,Zagonetni voćni zapisi" zasnovana je na slikovnoj azbuci i dekodiranju reči zapisanih u vidu niza sličica preuzetih iz piramide ishrane. Poslednja faza objedinjuje rad svih ekspertskih grupa i podrazumeva diferencijaciju sadržaja kroz upotrebu Pixel art aplikacije, autorski kreiranu aktivnost. Dekodiranjem zapisa prikazanih brojevima i bojama, učenici otkrivaju različite zdrave namirnice za koje su u prilici da istražuju različitim čulima čime je obezbeđen i doprinos upotrebe ,,živih" nastavnih sredstava.
Imena realizatora :
Suzana Mijailović Kristina Petrović
Ovaj dogadjaj je namenjen:
Mladjim osnovcima
Aktivnost 191 - Dan ingeligencije