Glavni organizator :
Milica Aleksic
Broj učesnika :
20
Ustanova :
Savremena gimnazija
Opis :
Escape (class)room
Ova školska aktivnost bazirana je na sve popularnijoj igri ‘Escape room’. Ovo imersivno iskustvo podstiče učenike na rešavanje problema, timski rad, istraživanje i obradu tragova kako bi postigli konačni cilj. Aktivnost predstavlja kognitivno iskustvo kroz koje se uči na nesvakidašnji i
zabavan način. Pred igrače se stavlja scenario koji je edukativno bogat, čiji je sadržaj intelektualni izazov, ali ih zbog takmičarskog aspekta čini srećnim i zadovoljnim na kraju. Naime, učenici su podeljeni u timove od po 4-5 članova i svaki tim dobija isti scenario koji treba
da reši kako bi izašli iz sobe. Pobednik je ona ekipa koja dodje do cilja u najkraćem vremenskom roku. Posebnost naše ‘Sobe’ je u tome što kroz zadatke obuhvata znanja i veštine iz čak 8 školskih predmeta: istorija, srpski, matematika, fizika, hemija, geografija, muzičko i likovno.
Ono što su glavni benefiti Escape Room aktivnosti kao koncepta je činjenica da učenici spoznaju da do uspeha dolaze samo timskim radom i dobrom organizacijom, kao i da različiti članovi tima doprinose rešavanju zadataka primenom različitih vrsta inteligencije (verbalno-lingvistička inteligencija za jezički deo zadataka, logičko-matematička za povezivanje
tragova i rešavanje matematičkih problema, vizuelno prostorna za pronalaženje tragova u učionici, muzička inteligencija za prepoznavanje muzičkih numera, interpersonalna za saradnju
u timu i podelu uloga). Neki od zadataka, uključuju, nemu kartu, Morzeovu azbuku, sintetisanje aminokiselina, poznavanje boja, slušni test, Mendeljejev sistem elemenata, istorijske činjenice, poznavanje književnih dela, itd. Vrlo je važno da zadaci nisu linearni, tj. da od učenika zahtevaju da ih ne samo pronađu, već i na pravi način povežu i organizuju. Upravo uvremenjena potkrepljenja do kojih dolazi kada učenici rešavaju više malih zadataka i dolaze do uspeha održavaju interesovanje i takmičarski duh učenika. Za same profesore najveći izazov u osmišljavanju same aktivnosti bilo je da se postigne ravnoteža u osmišljavanju zadataka - dovoljno izazovno, ali i realno za postići, primeniti znanje iz školskog gradiva, veštine koje se stiču u školskom i sličnim kontekstima, a da u isto vreme budu prijemčivi datom uzrastu.) Naravno, kao konačnu vrednost ove aktivnosti ističemo razvijanje logičkog rasuđivanja i zaključivanja koje je potrebno za snalaženje u realnim životnim izazovima koji nikada nisu
linearni niti vezani za jednu oblast znanja, kao i činjenicu da učenici uče jedni od drugih u ovom procesu, dopunjavaju se, saradjuju, medjusobno podstiču i hvale individualne kao i timske uspehe.
Imena realizatora :
Ivan Matejić, Ana Vasilić
Ovaj dogadjaj je namenjen:
Učenicima Srednje Škole