Glavni organizator :
Marina Nikolić
Broj učesnika :
30
Ustanova :
Prva tehnička škola
Opis :
U okviru obeležavanja Dana inteligencije na časovima Računarstva i informatike realizovan je događaj "DANI INTELIGENCIJE U PRVOJ TEHNIČKOJ ŠKOLI". Događaj je sproveden kao sistematizacija gradiva o:kodiranju informacija korišćenjem binarnog brojevnog sistema i njegovog prevođenja u dekadni i obrnuto, o hardverskim komponentama računara (memorija, procesor).
Uvodni deo časa- Učenici se informišu da će čas sistematizacije gradiva proteći u znaku navedenog događaja, da ćemo utvrditi navedeno gradivo kroz podsticajno postavljene zadatke u vidu:
1. Igre memorije,
2.Tarsia slagalice i
3. Mape uma.
Učenici koji uspešno urade navedene zadatke na času dobijaju najvišu ocenu, ostali imaju da urade za domaći.
Učenici rade individualno i kad završe odgovarajući zadatak, prelaze na sledeći nivo dok ne stignu do kraja, tako da svako radi svojim tempom.
Svaki učenik ima računar ispred sebe i dobija link sa radnim zadatkom.
Korišćeni alati za igru memorije LearningApps,a za mapu uma Mindmeister.com.
Učenici koji završe postavljene zadatke analiziraju i izvode zaključke zajedno sa ostalim učenicima koji nisu stigli da zadatke odrade do kraja. Razmenom ideja i interakcijom između učenika dolazi se do znanja koje uobličeno u celinu na kraju časa.
1. zadatak je da u igri memorije spoje binarni zapis broja sa odgovarajućim dekadnim brojem i slovom koji odgovara ASCII obliku zapisa broja. U svesci izvode odgovarajuće računske operacije, i dolaze do rešenja zadatka kada spoje tačno sve zadate parove.(moraju da upotrebe usvojeno znanje o pretvaranju dekadnog broja u binarni ili obrnuto.
Rešenjem ovog zadatka dobijaju slova, koja zapisuju u svesku i njihovom tačnom kombinacijom dobijaju reč koja predstavlja jednu od hardverskih komponenti koji su rađeni na nekom od ranijih časova. (npr M,O,R,A,J,M,E,I daje reč MEMORIJA).Učenici koji pronađu odgovarajuću reč prelaze 2. zadatak.
2. zadatak je slagalica koja se sastoji od pitanja i odgovora o otkrivenoj hardverskoj komponenti.(rađena u Tarsia programu).Učenici individualno slažu slagalicu. Slagalica se sastoji 18 od jednakostraničnih trouglova (od papira napravljenih), gde se na svakoj stranici nalaze data pitanja i odgovori. Treba spojiti stranicu sa pitanjem i stranicu sa tačnim odgovorom. Slaganjem slagalice sistematizuje se gradivo vezano za otkrivenu reč o hardverskoj komponenti, pri čemu se stimuliše rešavanje problema, na osnovu znanja koja su stekli iz ovog predmeta.Ako se delovi slagalice tačno slože dobiće se odgovarajuća geometrijska figura koju treba da prepoznaju.Ovo je za nastavnika veoma važna povratna informacija, koliko su učenici razumeli i usvojili gradivo.
3. zadatak Učenici koji sastave tačno slagalicu, analiziraju pitanja i odgovore na osnovu kojih kreiraju mapu uma gde će povezati i uopštiti predhodno stečeno znanje o otkrivenoj hardverskoj komponenti.
Imena realizatora :
Marina Nikolić
Ovaj dogadjaj je namenjen:
Učenicima Srednje Škole
Link do materijala:
https://sway.office.com/vW0Lt6eM99TEbImT?ref=Link
https://sway.office.com/vW0Lt6eM99TEbImT?ref=Link