Analiza teksta kroz prizmu Gardnerove teorije višestruke inteligencije

Glavni organizator :
Đurđica Stojković
Broj učesnika :
11 učenika
Ustanova :
Osnovna škola "Jovan Popović" Susek
Opis :
Hovard Gardner, psiholog i pedagog sa univerziteta na Harvardu, razvio je teoriju višestruke inteligencije 1986. godine Gardner veruje da inteligencija, onako kako se tradicionalno razume, ne objašnjava veliku raznolikost ljudske sposobnosti. Teorija višestruke inteligencije sugeriše da se možemo usavršavati sa različitim tipovima inteligencije. Nastavnici znaju vrednost uvažavanja individualnih razlika u učenju i izražavanju. Često su usmereni na pružanje širokog spektra nastavnih aktivnosti koje učenicima omogućavaju da nauče i pokažu svoje razumevanje na različite načine. Kroz devet različitih aspekata, devet tipova inteligencije, analizirali smo narodnu priču „Tamni vilajet“. INTRAPERSONALNA AKTIVNOST Prilikom prvog čitanja zastali smo posle glasa iz mraka koji je izjavio „Ko ovoga kamenja ponese, kajaće se, ako ne ponese, kajaće se“ i postavili pitanje šta bi svako od njih učinio u datoj situaciji. Učenici su rekli: – Ne bih uzela. – Uzeo bih baš da vidim šta je. – Ko zna šta je to, ne bih ništa dodirivala. – Ne pada mi na pamet da nešto sumnjivo uzimam. – Teško mi je da odlučim. – Uzeo bih i naoružao se da gađam duha ako me napadne. – Uzela bih hiljadu, čitala sam priču. – Neki su bili u nedoumici i nisu mogli da se odluče. VERBALNO-LINGVISTIČKA AKTIVNOST Učenici su govorili i zapisivali svoje misli, pesme. Ovom prilikom jedna učenica je sastavila akrostičnu pesmu na osnovu naziva priče. Pročitajte uspravno prva slova svakog stiha ove neobične pesme. Tamo mora da se pazi. A i neka svako pažljivo gazi. Možeš tu i zažaliti. Nemoj da si brzoplet. I pred tobom se otvara drugačiji svet. Važno je da se dobro misli I dobro o svemu razmisli. Lako je. veruj mi slepo. Ali nemoj da postupš glupo. Još je važno da ne budeš halapljiv. Eto pred tobom se otvara neobičan svet To je dragoceni tamni vilajet. VIZUELNIO-PROSTORNA AKTIVNOST Napravili smo izmišljenu mapu (poput one sa blagom) kako bismo pećinu opet pronašli. Napravili logotip priče. (Pogledati na blogu) TELESNO-KINESTETIČKA AKTIVNOST Odigrali smo igru sa zatvorenim očima pod nazivom „Hod po draguljima“ u kojoj su učenici pokušali da pokupe prilikom saginjanja dragulje. Učenik koji često pravi stvari od kartona naprvio je ulaz u pećinu. INTERPERSONALNA AKTIVNOST Pronašli smo da je – Vilajet upravna jedinica Osmanskoga carstva. Vilajet je u širem smislu pokrajina, a u prenesenom – jedan zaseban svet. Istraživali smo i o narodnim pričama LOGIČKO-MATEMATIČKA AKTIVNOST Napravili smo uporednu analizu šta je stvarno a šta nestvarno i zaključili da stvarnih elemenata ima mnogo više a da nestvarni čine potpuni preokret. Nedostajuće informacije iz teksta se odnose na mesto, vreme nazive kralja i kraljevstva. MUZIČKA AKTIVNOST Pokušali smo da pronađemo neku muziku koja odgovara ovoj priči. Predlog učenika je bio „Dodolska pesma“ . Improvizovali smo na ritmičkim instrumentima kretanje po kamenju. NATURALISTIČKA AKTIVNOST Krenuli smo na mini izlet pronašli kamenu površinu pored Dunava i improvizovali taj osećaj hodanja po kamenju. Usput smo pokupili u kesu i smeće koje smo zatekli rukovodeći se izrekom Ovo nije moje smeće, ali je moja planeta. Razmišljali da bi danas, nažalost tamni vilajet bio ispunjen plastičnim otpadom. EGZISTENCIJALNA AKTIVNOST Postoje li stvari zbog kojih se možemo kajati bilo da ih uradimo ili ne uradimo. Internet kao tamni vilajet ako ga koristimo možemo se kajati i ako ga ne koristimo možemo se kajati. Pored toga plastika čovečanstvu predstavlja veliki razlog za kajanje. Na kraju su učenici imali priliku da izaberu četiri najinteresantnije aktivnosti koje su radili. Njihovi odgovori su grafički predstavljeni. Najveću pažnju izazvala je aktivnost u kojoj su učenici u prirodi vršili istraživanje, dok su uobičajene aktivnosti slabije ocenjene. Gardnerova teorija višestruke inteligencije, podržavana i osporavana, zasluženo ima svoje pristalice u školama širom sveta.
Imena realizatora :
Ovaj dogadjaj je namenjen:
Mladjim osnovcima
Link do materijala:
https://ispeciparecideci.wordpress.com/
Aktivnost 44 - Dan ingeligencije
1 / 7
2 / 7
3 / 7
4 / 7
5 / 7