Kako poboljšati inteligenciju

Glavni organizator :
Olivera Lučić
Broj učesnika :
30
Ustanova :
JU Srednja ekonomsko-ugostiteljska škola, Nikšić
Opis :
Događaj je realizovan dva školska časa (na časovima biologije). U uvodnom predavanju učenicima je objašnjeno šta je inteligencija, IQ, test inteligencije,..., genetičke osnove, uticaj sredine, motivacija i upornost, da li visok IQ mjerilo uspjeha, jesu li se geniji rodili ili nastali, vještačka inteligencija... Nastavnica je učenicima govorila i o tome da je teško definisati (ne)inteligenciju. Iako se to nerijetko čini u terminima pojava koje u svojoj osnovi imaju koncept inteligencije, npr. kroz rješavanje problema, proces učenja, razumijevanje i sl., što je zapravo pogrešno. Opravdanije je razmotriti neke važne pojmove vezane uz inteligenciju. Kao prvo, to je tzv. genetska inteligencija, aspekti biohemije, fiziologije i neurologije mozga koji su u osnovi svjesnog doživljavanja i ponašanja (u šta se najčešće ubraja i učenje i rješavanje problema). Oni su rezultat genetskog nasleđa, a najnovija istraživanja pokazuju da mjerljivi pokazatelji biološkog funkcionisanja (npr. vrijeme reakcije) visoko korelišu s, testom izmjerenim, IQ. Prema gruboj procjeni, 70% IQ određeno je genetskom inteligencijom. Ostatak od 30% su kulturalni, porodični, vaspitni, obrazovni i socioekonomski faktori. Učenici su komentarisali pojmove i dodavali po jedan pojam koji može po njihovom mišljenju da utiče na inteligenciju, izdvajamo: zdravlje, motivacija, iskustvo, stres, osobine ličnosti, informisanost itd. Učenici su dobili zadatke po grupama da osmisle aktivnost koja može uticati na poboljšanje inteligencije koju će predstaviti odjeljenju. Na drugom času poslije uvodnog dijela od strane nastavnika i dogovora sa predstavnicima grupa, grupe su krenule u predstavljanje svojih "igrica": 1. grupa je zamolila učenike za pažnju i uključila Mocarta, Malu noćnu muziku, https://youtu.be/KsmU4suMyMI. Poslije odslušane kompozicije, objasnili su da slušanje Mocarta poboljšava nervnu aktivnost u mozgu, da klasična muzika opušta i mozak radi efikasnije. 2. grupa je istakla važnost IGRE i fizičke aktivnosti na bolje učenje, pamćenje i rast moždane kore; pospješuje razvoj jezika, prostornu inteligenciju i matematičke vještine. 3. grupa je govorila o važnosti sna za proces pamćenja i učenja, kao i to da hronični nedostatak sna ima trajne posledice na kognitivne sposobnosti. 4. grupa učenika je napravila 5 rebusa koji su učenici rešavali, kao vježbu za održavanje mentalne sposobnosti. 5. grupa je izradila asocijaciju kao mentalnu vježbu na temu Ugrožene životinjske vrste CG (nedavno učeno iz ekologije), a ostatak odjeljenja je rješavao. Nastavnica je pitala učenike i o njihovom mišljenju da li još neke aktivnosti ili životni stil i događaji utiču na inteligenciju, kao što su: društvene igre, video igre, knjige, igračke, softveri, obrazovni programi, misli, slobodan izbor... Učenici su iznosili svoje stavove, komentarisali druga mišljenja.
Imena realizatora :
Ovaj dogadjaj je namenjen:
Učenicima Srednje Škole
Link do materijala:
https://drive.google.com/file/d/1nfKSbyTQgFTlnbX_qSFY78jR3B0Q3zGh/view?usp=sharing
Link do videa:
https://drive.google.com/file/d/1vLaYRuvZORy494GmNuPWOYSgFvSNiuCJ/view?usp=sharing
Aktivnost 63 - Dan ingeligencije