Glavni organizator :
Slađana Cvetković
Broj učesnika :
8
Ustanova :
OŠ "Despot Stefan Lazarević" Babušnica
Opis :
Tok aktivnosti:
1. „Grozd“ na reč: inteligencija – Učenici zapisuju svoje asocijacije na ovaj pojam, koristeći tehniku „grozd“.
2. Najava događaja - Učitelj predstavlja Dan inteligencije i Mensu i najavljuje radionicu „Pametan/na sam na svoj način“.
3. Podela papirića sa kratkim tekstovima i zadacima u vezi sa njima – učenici biraju na čemu će raditi. Tekstovi su preuzeti iz knjige „Pametniji si nego što misliš“, dr Tomasa Armstronga.
Tekstovi i zadaci su sledeći:
• Da li si znao? Spisateljica najviše objavljivanih detektivskih romana na svetu – Agata Kristi – imala je problema sa pravopisom i gramatikom. Širom sveta štampano je preko pola milijarde njenih knjiga! Zadatak: Zamisli da si novinar i intervjuiši ovu spisateljicu!
• Da li si znao? Određene vrste klasične muzike, a naročito baroknu, dobro je slušati dok učiš, zato što se smatra da poboljšava koncentraciju i pamćenje. Neki nastavnici čak koriste ovakvu muziku na svojim časovima da bi đaci više i bolje naučili. Zadatak: Dok slušaš baroknu muziku izradi mapu uma o njoj!
• Da li si znao? Vinsent Van Gog je naslikao preko 800 slika, ali jedva da je prodao neku (možda samo jednu) za života. (Istina, trampio je svoje radove za slikarski pribor.) njegova slika „Portret doktora Gašea“ prodata je 15. maja 1990. za svega tri minuta za 82, 5 miliona dolara – što je tada bila najviša cena ikada plaćena za neku sliku! Zadatak: Da li je Van Gog postao milioner nakon prodaje ove slike? Naslikaj i ti neku njegovu sliku!
• Da li si znao? Kada je Bendžaminu Franklinu bilo 20 godina, napravio je spisak ciljeva za koje se nadao da će dostići tokom života. Godinama je vodio evidenciju o tome kako mu ide i pred kraj života mogao je s ponosom da pogleda unazad, jer je ostvario većinu svojih ciljeva. Možda ćeš poželeti da počneš i ranije nego Franklin i da već sada sebi postaviš neke ciljeve za ceo život. Zadatak: Zapiši svoje životne ciljeve!
4. Rad učenika. Cilj je da učenici otkriju i razvijaju svoje sposobnosti i interesovanja, kroz istraživački, saradnički, kreativni i stvaralački rad, a kroz zadatke koje su sami odabrali. Izvor informacija im je internet.
5. Prezentacija urađenog – simulacija intervjua, predstavljanje likovnih radova i mape uma, čitanje životnih ciljeva.
6. Kviz – Učenici rade kratke kvizove u vezi različitih vrsta pameti: jezička, muzička, logička, slikovna, telesna, društvena, lična i prirodnjačka pamet. Cilj je da uoče koja im je najviše razvijena, koja manje, a koju bi želeli da razviju malo bolje.
7. Interaktivna knjiga – O svim aktivnostima, sa produktima rada, učenici izrađuju interaktivnu knjigu.
8. Evaluacija – utisci o radionici. Učenicima se dopala radionica, posebno simulacija intervjua i kviz.
Zaključak: Kroz različite aktivnosti i uloge, učenici su imali prilike da bolje upoznaju sebe i svoje pameti, ali i svoje drugove. Shvatili su šta je inteligencija i od kojih segmenata se ona sastoji i da sami već poseduju veći deo nje. Razvijali su svoje veštine, a nastavnik je učio zajedno sa njima. Obeležavanje Dana inteligencije omogućilo im je da bolje upoznaju sebe i svoje drugove i otkriju radost učenja i stvaranja.
Imena realizatora :
Učenici:
Anđela Dimitrijević
Lara Stanković
Anastasija Dimitrijević
Đulijan Vert
Aleksandar Dimitrijević
Mateja Stanković
Đorđe Marković
Ovaj dogadjaj je namenjen:
Mladjim osnovcima