Sprint and Think

Glavni organizator :
Stefan Radojičić
Broj učesnika :
120
Ustanova :
Savremena gimnazija
Opis :
U želji da učenicima pokažemo da se sportske aktivnosti mogu povezati sa drugim veštinama osmislili smo igru koja objedinjuje učenicima omiljenu zabavnu igru ‘iks-oks’ i sprint. Naime, u okviru sportskog dana koji redovno organizujemo sa učenicima na kome se takmiče u različitim disciplinama, realizovali smo i igru ‘Sprint and Think’. Dve grupe učenika (po 3 člana) se takmiče u postavljanju markera na polje koje izgleda kao polje za ‘iks-oks’, ali pre nego što dodju do polja, moraju istrčati dužinu od 15 metara. Pobedjuje ona ekipa koja prva postavi u niz sva tri markera ( kao u ‘iks-oks-u’). Ukoliko ne uspeju nakon što svi istrče po jednom, nastavljaju da pokušavaju pomerajući po jedan marker dok ne uspeju da ostvare cilj. Na ovaj način želimo da podstaknemo učenike na fizičku aktivnost, posebno u doba pandemije kada su mnogi oblici fizičke aktivnosti zabranjene, ali i brzo razmišljanje, rešavanje problema i timski rad. Izražen je i akcenat na što bržem promišljanju i zaključivanju i upotrebi logičko- prostorne inteligencije. Zanimljivo je da učenici vrlo brzo uviđaju da je za pobedu potrebno oboje, tj. logičko rešavanje problema mnogo više, nego brzina, iako im se u prvi mah učini da je ona presudna. Na kraju, takmičarski aspekt igre je ono što ih pokreće, i motiviše da sarađuju, jedni drugima daju savete i otkrivaju trikove kako da strateškim postavljanjem markera dodju do pobede ili spreče drugu ekipu da u prvom delu lako osvoje pobedu. Pored toga, organizuju učenike koji će brže trčati ili koji brže uviđaju prostorne odnose na prvo, drugo ili treće mesto po redosledu, kako bi izvojevali pobedu. Time se kod njih razvija i dobra timska organizacija, upravljanje resursima i vršnjačka edukacija.
Imena realizatora :
Miloš Grubješić, Milica Aleksić
Ovaj dogadjaj je namenjen:
Učenicima Srednje Škole
Aktivnost 94 - Dan ingeligencije