Logifaces

Glavni organizator :
Natalija Budinski
Broj učesnika :
20
Ustanova :
Osnovna i srednja škola sa domom učenika "Petro Kuzmjak"
Opis :
Kad smo razmišljali kako da obeležimo Dan inteligencije 24.09. moji učenici i ja smo imali mnogo ideja. Da li da pripremimo mozgalice, pitalice, matematički zadaci, ili nešto sasvim novo. I naravno, odlučili smo se za nešto sasvim novo. Rešili smo da se igramo Logifaces kockama. Igranje, kocke, pa gde je tu intelektualni izazov? Zvuči prilično jednostavno. E, pa tu je caka, jer i najjednostavnije stvari mogu nekad biti veoma komplikovane. Inspirisani svetom 3D modeliranja, Planbureau, mađarski studio za arhitekturu i dizajn enterijera je kreirao ovu igru koja podstiče razmišljanje na drugačiji način. Ove takozvane analogne geometrijske kocke (ili puzle) zahtevaju i logičko, ali i kreativno razmišljanje, što znači da podstiču obe hemisfere mozga, i onu levu logičku, ali i desnu kreativnu. Logifaces kocke su kocke trodimenzionalnog oblika i predstavljaju trostrane prizme. Jedino pravilo igre je da se kocke slože tako da formiraju neprekidnu površ, što predstavlja svojevrstan logički i kreativni zadatak. Postoji bezbroj mogućnosti za slaganje, a istraživanjem mogućnosti razvija se mašta, gde geometrijski oblici postaju razumljivi i opipljivi. Na primer, postoji nekoliko načina da se Logifaces kocke slože u oblik jednakostraničnog trougla. Igra je višestruko nagrađivana, a najznačajnije su finale MOME takmičenja u dizajnu igara (2012) i nagrada Hungarian Design Award (2013). Slaganjem logifaces kocki razvija se sposobnost razmišljanja, razvijaju se vijuge, podstiče se kreativnost, tako da aktivnosti sa kockama učenicima predstavljaju pravi mentalni i intelektualni izazov. U našim aktivnostima u šestom razredu osnovne škole, imali smo više kompleta od po 16 kocki u kojima se nalaze 11 različitih oblika prizmi. U učionici smo malo to povezali i sa matematikom koju radimo na časovima. Šta su ivice, a šta temena prizme? Šta je baza, a šta stranica prizme? Samo su neka od pitanja koja su se provlačila dok smo slagali površi. Učenici su kocke slagali individualno, u paru ili u grupi. Rad u paru ili grupi je još veći izazov, jer osim svog slaganja neophodno je pratiti poteze suigrača i sa njima usaglasiti slaganje kocki. Zbog svoje osobine da podstiču logičko razmišljanje, ali i kreativnost ovakve edukativne igračke će u budućnosti biti sve popularnije, kako za igranje u slobodno vreme, tako i za učenje u školi. Mi ne prestajemo da njima bavimo i da se igramo, čak i nakon ovog uspešno označenog Dana inteligencije, jer naša škola kao član učestvuje u jednom evropskom projektu koji okuplja partnere iz Austrije, Mađarske i Finske, a koji će se u naredne dve godine baviti razvijanjem strategija za uključivanje Logifaces kocki u obrazovanje bazirano na kreativnom pristupu.
Imena realizatora :
Ovaj dogadjaj je namenjen:
Starijim osnovcima
Aktivnost 62 - Dan ingeligencije